Självdiciplin.

Ja nu när hösten närmar sig med stora steg betyder det att på något sett att sommaren har försvunnit och därmed ledigheten och det värsta av allt; Dags för skola igen. Men det är lugt, jag har lagt upp en plan. En plan så jag slipper dö av hjärtatack det här året också. Förra året hade jag inte världens bästa upplägg om hur och när jag skulle skulle få alla uppgifter, prov, och arbeten klara. Man kan säga att det blev kaos eftersom jag hade 13 saker att göra två sista veckorna. Jag är en sån som gärna skjuter upp saker, gärna alla saker, så jag får lite ledigt just då.

Men inte detta år inte. Nej för nu har jag ju en plan. Jag ska gå till skolan fast jag är trött och kroppen skriker efter sömn. Och sedan ska jag stanna i skolan fast kroppen skriker efter en mysig fika på stan. Sedan ska jag göra alla läxor och uppgifter, plugga till prov och arbeten fast kroppen skriker efter att gå ut och ha kul.

Man kan väl säga att min plan går ut på att göra tvärtom mot vad jag egentligen vill, och skulle göra. Istället för att göra det kroppen vill ska jag göra det hjärnan vill. Innerst inne vet jag ju att jag hamnar i trubbel om jag inte gör det jag borde. Det är sista året och sedan slipper jag det här. Så nu ska jag göra det sista till det bästa! Även om jag inte kommer ha tid för annat nöje än student festerna, men det kan jag leva med.

PUSSPUSS!


dags att bli pluggis

Kommentarer
Postat av: isa

bra plan där! o du passar i pluggisbrillorna :) <3

2009-08-14 @ 11:54:33
URL: http://izorstarfighter.blogg.se/
Postat av: Matilda

jaa, gäller bara att hålla den:P tack snygging!<3

2009-08-14 @ 14:51:13
URL: http://matildaflugsvamp.blogg.se/
Postat av: Em

Bra Mattan ;) Ditt upp lägg för student året låter precis som mitt. Och än idag är det bara en skuggor och minnesluckor ;) men jag håller mina tummar (alla 3) för dig. Mirakel har hänt förr ;) ta hand om dig, fall inte för frestelsen. Ett av budorden!

Kraam Slem

2009-08-14 @ 15:57:22
Postat av: Matilda

Hahaha!:D Bra att du håller tummarna , det kan nog behövas. Får ta å ses snart, becca också! Kram på dig slem.

2009-08-14 @ 16:02:13
URL: http://matildaflugsvamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0